Londoni kirándulás

Iskolánk tanulói és tanárai Londonba kirándultak március 15-19 között.

Íme, egy rövid beszámoló az élményeikről:

1. nap

Fáradt, de izgatott tekintetek találkoztak egymással hajnali fél 4-kor a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A becsekkolást követően a repülőn is voltunk, ami kisebb késéssel felszállt.
Helyi idő szerint 8 óra után kicsivel pedig már Londonban is voltunk.
Első nap megtekintettük a Windsori kastélyt. Itt megismerkedtünk a királyi család történetével, volt lehetőség megtekinteni II. Erzsébet nyughelyét is. Majd kisebb kimenőt kaptunk, és meg tudtunk ebédelni.
Este érkezés a szállásra, vacsora, alvás, hogy másnap kipihenve, frissen fedezzük fel London látnivalóit.

2. nap

Miután mindenki kipihente magát, reggel 8 órakor vonattal útra indultunk a belvárosba.
Az első program a London Eye volt, 120 méter magasról egész Londont megcsodáltuk. Megnéztük a parlamentet, a Big Bent, Buckingham palotát, pihenhettünk egy kicsit a St. James Parkban
Láthattunk őrségváltást is. Délután szabadprogram volt, lehetőség szerint el lehetett látogatni a kínai negyedbe is. Estére kellően elfáradt a csapat, és indultunk vissza a szállásra.

3. nap

Igazi angliai időben indult a vasárnapi reggeli sétánk.
Az eső ellenére lelkesen sétáltunk a városban, és nézhettük meg a Shakespeare által alapított Globe színházat, illetve a replikáját, ugyanis az eredeti a nagy londoni tűzvészben leégett.
Túránk következő állomása a Tower of London volt.
Itt kaptunk 2 órát, hogy körbebézzünk, és ismerkedjünk az épülettel.
Ezt követően láthattuk London egyik szimbólumát, a Tower hídat.
Kellemes hajózás következett Greenwichbe, ahol a királyi obszervatóriumba látogattunk el.
Greenwichben kaptunk is kis szabadidőt, majd egy hosszú, fárasztó nap végén, rengeteg kilométerrel a lábunkban indultunk vissza pihenni.

4. nap

Mozgalmas, eseményekben gazdag volt a negyedik napunk.
Iskolánk diákjainak megérkezett a meghívó Roxfortba, és ott folytatják a tanulmányaikat. A 9 3/4 vagány megtekintése után pedig igazi sztárparádénak lehettek tanúi a Bethlen Gábor tanulói. A Madame Tussauds Múzeumban találkozhattunk focistákkal, Mohamed Szalah, Cristiano Ronaldo, énekesekkel, Beyonce, Ariana Grande, Taylor Swift. De a brit királyi család tagjai is láthatóak voltak. Ezután a világ legnagyobb múzeumát, a British Múzeumot látogattuk meg. Megcsodáltuk a híres Rosette-i követ, múmiákat. Láthattunk magyar pénzérméket is. Utána kisebb szabadidő következett az Oxford streeten, a végén pedig indultunk a szállásra, hogy kellő erőt szerezzünk az utolsó napra.

5. nap

Utolsó energiamorzsáinkat próbáltuk még összeszedni a hazaút előtt. Első programként a Természettudományi Múzeumot látogattuk meg. Itt megnézhettük az ember fejlődését, az, hogy keletkezett a világegyetem. Megismerkedhettünk a vulkánok működésével is, és persze a dinoszauruszokkal is. Ezt követően egy rövid sétát tettünk a Hayden parkba, majd a Science Múzeumba mentünk. Miután itt is végeztünk, indultunk a repülőtérre.
Helyi idő szerint 19:55-kor felszállt a gép, és 23:00-ra már Budapesten is volt. Rendkívül hosszú, eseményekben, élményekben gazdag öt napon vagyunk túl. Rengeteget sétáltunk, utaztunk, és kellően elfáradtunk.